7 TIPS OM TE ZORGEN DAT JE GOOGLE PROFIELAFBEELDINGEN HET VERSCHIL MAKEN

jul 21, 2017

Afbeeldingen zijn de laatste jaren met betrekking tot zoekresultaten alleen maar belangrijker geworden. Het is bijna niet meer voor te stellen dat een blogpost, e-mail of social media post niet begeleid wordt door een foto of graphic.

Mischa Groenen

Mischa Groenen

Growth Hacker

 

Er is geen twijfel over mogelijk dat afbeeldingen dan ook een boost geven aan zichtbaarheid, engagement en klikpercentages. Een recente studie van Google+ concludeerde dat posts met een afbeelding drie keer zo vaak gedeeld worden. Daarnaast heeft een studie van BrightLocal uitgewezen dat 60 procent van de consumenten beïnvloed wordt door afbeeldingen in lokale zoekresultaten.

Ondanks het belang van afbeeldingen is het gek dat er zo weinig geoptimaliseerd wordt op afbeeldingen. Hieronder 8 tips om door middel van afbeeldingen en Google My Business meer zichtbaar te worden.

1. Meld je aan voor Google My Business

Via Google My business kun jij je onderneming beter zichtbaar maken in zoekresultaten. Je kunt hier allerlei informatie invoeren, zoals een telefoonnummer, openingstijden en afbeeldingen.

Meld je hiervoor dus zo snel mogelijk aan! Dit gaat eenvoudig via de Google business pagina. Zodra je bent aangemeld moet je ongeveer 2 weken wachten op een brief van Google met een code om je bedrijf te verifiëren.

2. Pas op met Streetview

Als je niet aangemeld bent voor My Business, kan Google een afbeelding geven op basis van Streetview. Het is dus erg belangrijk dat je hier zelf foto’s uploadt. Doe je dit niet, kan dit negatieve effecten hebben zoals bij deze vestiging van Bed Bath & Beyond:

3. Verwissel van foto

Als de juiste foto niet wordt weergegeven, verwissel dan van volgorde of verwijder enkele afbeeldingen. Soms lijkt is er echt een pijl te trekken op welke foto hier door Google wordt weergegeven. Het kan gebeuren dat de foto die jij wilt weergeven de juiste resolutie heeft, goed is afgesneden en de juiste naam heeft, niet getoond wordt.

4. Check je My Business profiel regelmatig

Google is altijd aan het wikken en wegen. Zij zijn constant op zoek naar verbeteringen van hun diensten. Het kan dus zijn dat de afbeeldingen in het zoekresultaat ineens verwisselen.

5.Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit

Google is niet de enige die waarde hecht aan afbeeldingen van een goede kwaliteit. Je klanten doen dit ook. Slechte foto’s en diensten hebben een direct invloed op het gedrag van potentiële klanten. Dit geldt voor elke onderneming. De tijd dat het acceptabel was om afbeeldingen te publiceren die niet gestoken scherp zijn is echt voorbij. Zelfs als je in een B2B markt actief bent heeft dit direct een invloed op je betrouwbaarheid in de ogen van de klant.

6.Zorg ervoor dat de afbeeldingen juist zijn gesneden

Zelfs de meest professionele foto’s kunnen hun doel voorbij schieten als ze niet juist zijn bijgesneden. Zorg ervoor dat het onderwerp goed gecentreerd is en check hoe je foto’s op een smartphone worden weergegeven. Hieronder zie je een voorbeeld van een goede foto die niet helemaal lekker uitpakt.

Vind je deze post leuk? Deel hem:

Een vraag?

We horen het je denken: met zo’n contactformulier krijg ik vast geen antwoord. Bij ons wel! Binnen twee werkdagen nadat je op ‘verzenden’ hebt geklikt, neemt een van ons contact met je op. Gegarandeerd. Direct iemand aan de telefoon? Dan kun je ons altijd even bellen.

Adres
Zutphenseweg 6
7418 AJ, Deventer

M: info@brandeniers.nl
T: 0570 244 090