Goodnight Slaapkamers

Van showroom naar online beleving

Goodnight is al 30 jaar dé beddenspecialist in de regio Haarlem, Amsterdam en Leiden. Met de grootste fysieke showroom van Nederland biedt het familiebedrijf een uitgebreide collectie bedden en matrassen. Maar hoe vertaal je die showroombeleving naar online? Goodnight schakelde Brandeniers in om een digitale etalage te creëren waarin klanten niet alleen het aanbod kunnen bekijken, maar ook direct een afspraak kunnen maken of een offerte kunnen aanvragen. De nieuwe online showroom versterkt niet alleen de klantbeleving en conversie, maar heeft Goodnight naar een next level gepositioneerd als dé specialist in hoogwaardige slaapoplossingen.

Werkzaamheden

WebsiteWebdesignCampagnesMeta & Google adsSEO & linkbuilding

In samenwerking met:

  • Juul.work
  • SITUATIE
  • ACTIE
  • RESULTAAT

Situatie

Onze samenwerking met Goodnight gaat al jaren terug. Samen hebben we een sterke basis gelegd met een goed functionerende website, sterke SEO, hoogwaardig beeldmateriaal en effectieve online advertenties. Maar Goodnight wilde een volgende stap zetten: hun fysieke showroom ook online tot leven laten komen. Dit betekende het ontwikkelen van een slimme online structuur waarin producten overzichtelijk worden gepresenteerd, inclusief beeldmateriaal en specificaties, met de mogelijkheid om direct actie te ondernemen.

  • SITUATIE
  • ACTIE
  • RESULTAAT

Actie

De fysieke showroom werd vertaald naar een digitale ervaring waarin elk product visueel tot zijn recht komt met hoogwaardige fotografie en gedetailleerde specificaties. Door strategisch zoekwoordenonderzoek en SEO-geoptimaliseerde content kregen de productpagina’s een stevige basis voor online vindbaarheid. Tegelijkertijd werd een slimme afspraak- en offertemodule geïntegreerd, zodat klanten direct een adviesgesprek kunnen inplannen of een offerte kunnen aanvragen. Alles naadloos verwerkt in de bestaande website, zonder de gebruiksvriendelijkheid uit het oog te verliezen.

  • SITUATIE
  • ACTIE
  • RESULTAAT

Resultaat

Door een nauwe samenwerking met Goodnight hebben we een complete online showroom gelanceerd, volledig geïntegreerd in hun bestaande website. De zoekmachinevriendelijke content zorgt voor een sterke organische vindbaarheid, en dankzij gerichte campagnes op social media en de website werd de nieuwe functie breed onder de aandacht gebracht. De cijfers spreken voor zich: ruim 17.000 actieve gebruikers in de online showroom en 63 offerte-aanvragen binnen korte tijd. Een digitale uitbreiding die niet alleen zorgt voor meer interactie en conversie, maar Goodnight ook definitief positioneert als dé specialist in hoogwaardige slaapoplossingen.

  • SITUATIE
  • RESULTAAT
  • ACTIE

Situatie

Onze samenwerking met Goodnight gaat al jaren terug. Samen hebben we een sterke basis gelegd met een goed functionerende website, sterke SEO, hoogwaardig beeldmateriaal en effectieve online advertenties. Maar Goodnight wilde een volgende stap zetten: hun fysieke showroom ook online tot leven laten komen. Dit betekende het ontwikkelen van een slimme online structuur waarin producten overzichtelijk worden gepresenteerd, inclusief beeldmateriaal en specificaties, met de mogelijkheid om direct actie te ondernemen.

  • SITUATIE
  • RESULTAAT
  • ACTIE

Actie

De fysieke showroom werd vertaald naar een digitale ervaring waarin elk product visueel tot zijn recht komt met hoogwaardige fotografie en gedetailleerde specificaties. Door strategisch zoekwoordenonderzoek en SEO-geoptimaliseerde content kregen de productpagina’s een stevige basis voor online vindbaarheid. Tegelijkertijd werd een slimme afspraak- en offertemodule geïntegreerd, zodat klanten direct een adviesgesprek kunnen inplannen of een offerte kunnen aanvragen. Alles naadloos verwerkt in de bestaande website, zonder de gebruiksvriendelijkheid uit het oog te verliezen.

  • SITUATIE
  • RESULTAAT
  • ACTIE

Resultaat

Door een nauwe samenwerking met Goodnight hebben we een complete online showroom gelanceerd, volledig geïntegreerd in hun bestaande website. De zoekmachinevriendelijke content zorgt voor een sterke organische vindbaarheid, en dankzij gerichte campagnes op social media en de website werd de nieuwe functie breed onder de aandacht gebracht. De cijfers spreken voor zich: ruim 17.000 actieve gebruikers in de online showroom en 63 offerte-aanvragen binnen korte tijd. Een digitale uitbreiding die niet alleen zorgt voor meer interactie en conversie, maar Goodnight ook definitief positioneert als dé specialist in hoogwaardige slaapoplossingen.

0
Offerte aanvragen
0
Groei in verkeer uit SEO
0
Producten gelanceerd
0
Social bereik
0
Afspraken
Van showroom naar online beleving
Van showroom naar online beleving
Van showroom naar online beleving
Van showroom naar online beleving
Van showroom naar online beleving

Ads die converteren

De online marketingstrategie die we voor Goodnight Slaapkamers hebben ontwikkeld, is zorgvuldig geïntegreerd in de storefront. Zo doorlopen we de volledige funnel stap voor stap en hebben we voor elke fase specifieke campagnes ingericht op zowel Google Ads als Meta Ads. Met gerichte Google Ads-campagnes bereiken we zowel nieuwe als terugkerende klanten precies op het juiste moment in hun aankoopproces. Hierbij maken we gebruik van een dynamische productfeed, die alle showroomproducten van Goodnight omvat. Deze productfeed is tevens doorgevoerd in Meta Ads-campagnes, waarmee we de merkbekendheid vergroten en het aankoopproces stimuleren. Dankzij deze op maat gemaakte strategie spreken we in elke fase de juiste doelgroep aan en maximaliseren we de conversies.
Ads die converteren

Slimme SEO, sterke groei

Naast betaalde advertenties spelen SEO en linkbuilding een cruciale rol in de zichtbaarheid en vindbaarheid van de storefront, producten en merken van Goodnight. Door middel van een doordachte SEO-strategie zorgen we ervoor dat de storefront structureel goed scoort op relevante zoektermen en zoekintenties gedurende het hele aankoopproces. Tegelijkertijd versterkt een strategisch linkbuildingproces de autoriteit van de website, waardoor Goodnight zich duurzaam positioneert binnen de zoekresultaten. Zo zorgen we ervoor dat potentiële klanten Goodnight altijd weten te vinden op het moment dat ze klaar zijn om een aankoop te doen.

Overige Cases