fbpx

sea’sons

Van knalgeel naar dieporanje, van paars naar roze en van geel naar groen. Sea’sons zwembroeken veranderen van kleur zodra je in het water springt! De zwembroek is in 2018 door Tom van Dieren op de markt gebracht en uitgegroeid tot een echte scale up. Met 30.000+ verkochte zwembroeken kom je wereldwijd de zwembroeken op bijna elk strand tegen.

 

In samenwerking met Divance, EYHO, Codesmederij en Million Miles veroveren we samen met Tom de zwembroekmarkt. Brandeniers is hierbij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de webshop, SEO, SEA, externe platformen en conversie optimalisatie.

SEO & SEA

Sinds juni 2020 zijn we verantwoordelijk voor de vindbaarheid van Sea’sons. Hierbij hebben we stapsgewijs het verkeer verhoogd door een slimme Google Ads campagne & organische campagnes. Hierbij optimaliseren we continu op de ROAS.

 

Inmiddels zijn de website en advertenties in 8 talen beschikbaar. Daarnaast is de website met ruim 400.000 impressies per maand uitstekend vindbaar.

Conversie optimalisatie

Het conversiepercentage voor een webshop is essentieel voor alle campagnes. Om ervoor te zorgen dat we het maximale uit Sea’sons kunnen halen, worden er maandelijks meerdere A/B- of multivariatie-testen uitgevoerd. Hierbij verdelen we het verkeer van de website in verschillende groepen die we elk een andere versie van een pagina laten zien om te kijken welke het beste werkt.

Attributie Dashboard

Om inzicht te kunnen verschaffen in wereldwijde verkoopdata hebben we een dashboard ontwikkeld waarbij het mogelijk is om per land de omzet, ROAS en ROI in te zien. Deze data is te filteren op basis van data, advertentiebron, conversiepercentage en nog veel meer.



Om dit te realiseren hebben we meerdere API’s gekoppeld en data gecombineerd. Hoofdzakelijk zijn dit de gegevensbronnen: Google Ads, Facebook, Shopify en Google Analytics. Deze bronnen beschikken zelf over veel data. Echter zodra ze samenkomen ontstaat er een compleet beeld die voorheen niet inzichtelijk was. Het dashboard wordt nu dagelijks gebruikt bij het maken van strategische beslissingen.

Attributie Dashboard

Om eenvoudig te kunnen verkopen op externe platformen maken we gebruik van Channable. Dit is gekoppeld aan Shopify en het voorraadbeheersysteem om altijd actuele voorraad en prijs te synchroniseren met Google shopping, Bol.com en Amazon.